יום ראשון, 11 בדצמבר 2011

סדנת סגנונות תקשורת- מאבק את כל התאים האפורים במוח


 חייבת לספר לכם על סדנה מדהימה שעברתי היום,אני יודעת בטח הדבר הראשון שעובר לכולם במוח זה."נו עוד סדנת תקשורת מלאה בסיסמאות, מכירים,שמענו לא מעניין"..א-ב-ל זה בכלל לא מה שאתם חושבים!.

את הסדנא העבירה אחת המאמנות הכי מדהימות אם לא ה!...קוראים לה אפרת לקט והיא בהכשרתה אמא מאמנת, וכשמה כן היא אמא שמאמנת אימאהות להיות עצמאיות בעלות עסקים ועדיין להישאר אימאהות..

ניסית לצלם את אפרת אבל הבחורה לא מפסיקה לזוז לרגע אז זאת התמונה הכי פחות מטושטשת שמצאתי:-)



אני אנסה להעביר על קצה המזלג את החוויה שעברתי היום..חייבת לציין שבתחילת הסדנה פגשתי חבר ילדות שלא ראיתי המון זמן וזה כבר היה בונוס רציני מבחינתי!!!

אחד הדברים שאהבתי בתחילת הסדנא שלא נדרשתי לעמוד ולהציג את עצמי...שונאת את הקטע הזה!!
הסדנא היא קלילה, מתובלת בהרבה הומור ומקלה מאד על ההקשבה, לאנשים כמוני עם קוצים.

אז טיפונת על קצה המזלג :
סגנונות תקשורת לא מרמזים על אופיו של האדם, האם הוא עובד טוב או לא, האם הוא בן זוג או ילד טוב או לא, הדבר היחיד שהסדנה מלמדת היא איך הבנאדם שאיתו / מולנו מדבר עם הסובבים אותו, אסור לנו לחטוא בכך שנקבע את דעתינו על אותו אדם אך ורק לפי סגנון התקשורת שלו!!.

ישנם 4 סוגי "מתקשרים": המשימתיים, המקדמים,המנתחים והתומכים.

הסדנא התחילה במשימה ראשונה בה היינו צריכים לסווג את עצמינו לאחת מהקבוצות..

ככה נראה הטופס שלי: בלי לנתח אותו רואים פיזית איזה טיפוס אני..נראה אם תנחשו אחרי שתקראו בהמשך.



סיימנו את שלב הניתוח ואז קיבלנו 4 קטעי קריאה בהם מתוארים כל 4 הסגנונות,אני מביאה לכם דוגמאות על קצה המזלג,אולי תמצאו את עצמיכם:

"המנתחים":אנשים הנוטים לגשת למצבים בסגנון "פתרון בעיות". אוהבים לאסוף הרבה עובדות ודעות לפני קבלת החלטה. נפלאים ב- "חרטת קניות"..(אחרי שקנו עדיין מחפשים לראות אם מישהו סידר אותם). כשאתם מספרים סיפור לטיפוס כזה,אתם שומעים סיםפור והוא שומע נתונים..לדוגמא: המנתח שמע "בית,10,פנקייקים,תה,סרט." בעוד אתה אמרת ניפגש בשבת אצלי בבית בשעה 10,נאכל פנקייקים נשתה תה ואחר נראה איזה סרט.

"התומכים":אנשים הנתפסים כנינוחים חביבים,הם מניחים בדר"כ לאחרים ליזום מצבים חברתיים. מאד קשה להם להגיד לא כי הם אוהבים לרצות. אינם תחרותיים ומקשיבים טובים. התומכים אינם אוהבים סכסוכים ולכן יסתירו מידע לא נעים. כאשר אתם מדברים עם תומך כשישאל מה שלומכם ותענו "בסדר" הוא יעלב מהתשובה ויחשוב שאתם לא רוצים לשתף אותו במידע, התומכים שואלים מה שלומכם ומחכים לתשובה מפורטת. "הכל בסדר קמתי בבוקר,ציחצחתי שיניים, אכלתי קורנפלקס ויצאתי לעבודה, בדרך ראיתי חתול שנתקע על עץ הורדתי אותו ,הצלתי אותו, כזה חמודJ  ואז הגעתי לעבודה".

"המקדמים": אנשים הנוטים להיות מעורבים במצבים המשתים בתדירות גבוהה ובמהירות. בדר"כ פעילויות מרהיבות בעלות טבע השראתי. בדרכ" חברותיים,חברותיים, מלאי חיים ואישיים. טבעם טיפה דרמתים ונוטים לחשוב בקול רם הרבה פעמים נקלטים כחסרי יציבות או אנוכיים. כמניפולטיביים ומרמים.
אנשים מקדמים בדר"כ לא מתעניינים בפרטים וירוצו קדימה לפני השלמת משימה.הם מגיעים למסקנות על בסיס אינטואיציה או ניחוש. המקדמים ידברו בקול רם ואי אפשר לפספס מקדם כשהוא נכנס לחדר.
איך נראה תיק היד של המקדמת הטיפוסית? גדול מאד. בפנים יש: מיקרו,מכונת כביסה, תיק איפור גדול,תיק איפור קטן,נייד, ארנק גדול,ארנק קטן,טישו,ארוחת צהרים,מוצץ של הילד,חולצה להחלפה...בקיצור צב..כל הבית עליי!!!

"המשימתיים": אוייבם המשובע של המקדמים וההיפך: אנשים אלו נוטיםלהיות עצמאיים,שאפתניים מציגים חזות של ביטחון עצמי.אוהבים לקחת פיקוד בעלי כח רצון חזק וכוחניים יעשו הכל על מנת שהרעיון שלהם יתקבל,גם אם ירגיזו אחרים בדרך. הם נתפשים כאנשים קרים מיומנים מאורגנים ולא ידעו להציע תמיכה לדוגמא: יבואו ליולדת שתתלונן שקשה לה ויגידו לה" יאללה קשה יש רק בלחם מה את מתבכיינת? כולן ילדו לפניך קחי את עצמך בידיים ותתאפסי".

אני מניחה שכל אחד מכם חייך כשהוא זיהה את עצמו ואת הסובבים אותו וקיטלג כבר את כולם..
אני במהלך הסדנא חשבתי כל הזמן על בעלי ועל הבן שלי שבגיל העשרה.

הדבר הראשון שעשיתי כשהגעתי הבייתה היה ליצור את אותם הטפסים ולהעביר למשפחה שלי סדנה מקוצרת.

סגרנו את הטלויזיה...אני יודעת שזה קשה אבל אחרי זמן קצר תחושת הנרקומן הנגמל עוברת.
לבת הקטנה נתתי דפים לציור והיא הייתה מאד מאושרת-כל הזמן אמרה :איזה כייף אמא היא כמו הגננת של אבא ואביב"J

אחרי שעתיים של צחקוקים וניתוחים הבנו כל אחד מהו סגנון התקשורת שלו, הפתעות גדולות לא היו לנו אבל במהלך הזמן שמענו אסימונים נופלים...אצל הילד כמובן ראינו את הפס המתקדם של ה DOWNLOAD כי הוא לא מהעידן של האסימונים...



רוצים לגלות איך מזהים את סגנון התקשורת במהירות ואיך מתמודדים איתו? בשביל זה תצטרכו ללכת לסדנא...

אני באמת ממליצה בחום לכל אחד להשקיע את ה 3 שעות האלו,אנחנו בני אדם וחוטאים לא מעט בסטיגמות,דעות קדומות וחוסר יכולת להבין ולהכיל את השני,באמת שלא יקרה כלום אם פעם אחת גם ננסה.

מבטיחה שהפוסט הבא יהיה פחות כבדJ

הסדנאות מועברות ע"י אפרת לקט, אמא מאמנת האימייל שלה הוא: leket.efrat@gmail.com
ואני בטוחה שהיא תשמח לעזור ל-כ-ו-ל-כ-ם!!

נ.ב: את חלקן הגדול של הדוגמאות "שאלתי" מאפרת..את השאר המצאתי לבד.