יום חמישי, 28 ביוני 2012

כשהבלונדה פגשה בעמרי כספי

כשפנו אליי לפני כמה שבועות ושאלו אם אני מעוניינת לפגוש בעמרי כספי ולשמוע קצת על תזונה נכונה הסכמתי לבוא, כי הרשו להביא את הבן הגדול איתי, ורק חשבתי כמה הוא יהיה מאושר לפגוש שחקן הכדורסל הישראלי שהפך לכוכב NBA. הבן שלי מעריץ אותו כמו הרבה ילדים בארץ שמשחקים כדורסל וחולמים להיות כמו עמרי כספי.


הגענו טיפה מאוחר, ובמקום להיכנס עם שאר הילדים לסיור בחוויה האולימפית,נכנס הבן שלי איתי לחדר מסיבת העיתונאים, מה שהפך אותה למעניינת עוד יותר, הפעם שמעו את נקודת המבט של הילדים ממקור ראשון.




בחדר חיכו לנו עמרי כספי, אפרת אנזל ויעל דרור ; דיאטנית קלינית ופיזיולוגית בין היתר של קבוצת מכבי תל אביב נערים בכדורסל.  החלטתי שבמקום לתת לכם לקרוא אני אצלם את רב הפגישה -אז אם הנושא של תזונת ילדים, ותזונת ספורטאים חשובה לכם, פנו לכם קצת זמן וצפו. אתם תשמעו בסרט אותי שואלת שאלות, ואת הבן שלי נשאל:-)


שמחנו לגלות שעמרי כספי הוא בחור צנוע, נחמד שלא שכח איפה התחיל.
יעל דרור הדיאטנית עשתה לי חשק להיפגש איתה ב 1:1 ולשמוע איך אני יכולה להשיל את ק"ג שנדבקו אליי בחורף.


אחרי הסרטים תוכלו לקרוא מה אני יישמתי והאם החיים השתנו.


זהו החלק הראשון

החלק השני 





הטיפים העיקריים שקיבלנו בתום השיחה היו:
- אנחנו צריכים להקפיד שהילדים וגם אנחנו נאכל ארחת בוקר, ארוחת עשר היא לא ארוחת בוקר.
- חשוב לאכול את ארוחת הבוקר ליד השולחן ולא בריצה בדרך לאוטובוס או באוטו בדרך.
- הדברים החשובים לאכול בארוחת בוקר הם: חלבון, סידן ופחמימות. לדוגמא: מנת דגני בוקר עם חלב או כריך עם קוטג' / גבינה+שתייה חמה.


נכון להיות, אני משתדלת לאכול כל בוקר, את זמן קריאת המיילים היומית אני משלבת עם האוכל-מכינה לעצמי צלחת עם קורנפלקס וחלב וחותכת פנימה גם פרי, חמוציות או נקטרינה או בננה.


את ארוחת הבוקר אצל הילדים עדיין לא הצלחתי להכניס, אני בונה על החופש הגדול לשינוי ההרגלים והטמעת הרגל של ארוחת בוקר גם אצלם.


מהמקרר זרקתי את רב האוכל הקפוא (לא מצליחים עדיין לוותר על הצ'יפס והנקניקיות לשעות חירום).
אנחנו אוכלים הרבה יותר אורז לבן שמעורב עם אורז מלא, הלחם הלבן התחלף בלחם מלא (לא דיאט).


אנחנו לא מתווכחים יותר עם הבן לגביי שינה בחופש, הילדים מקפידים עכשיו לאכול עוד מנת קורנפלקס עם חלב חצי שעה לפני השינה בשביל שכמות הסידן שתיספג תהיה גבוהה יותר.


אנחנו התחלנו את השינוי, אם גם אתם רוצים לשנות קיבלנו בסוף ההרצאה תפריטים מיוחדים:
-תפריט לדוגמא לילדים ובני נוער ספורטאים
- תפריט לדוגמא לילדים ובני נוער בחופש הגדול.


התפריטים מותאמים בכמויות לילדים אבל בקלות אפשר לעשות את ההתאמה לנו המבוגרים.
אם אתם מעוניינם שאשלח לכם את התפרטים שלחו לי בבקשה אימייל: hablondaofna@gmail.com 
ואשמח לשלוח.


שיהיה לנו קיץ נעים.


הבלונדה


הירשמו כמנויים לבלוג!
רישמו את הכתובת המייל שלכם ובכל פעם שתתפרסם רשומה חדש תוכלו לקבל אותה ישירות לתיבת הדואר שלכם -  הרשמה
לא לשכוח - על מנת שההרשמה תושלם במלואה, יש לאשר את המייל שתקבלו לתיבת הדואר שלכם בעת ההרשמה.





6 תגובות:

  1. שלום.אני נהנת מהיצירתיות שלך והכתיבה הנעימה.רציתי רק להעיר מעט על תזונת הבוקר.מכל הדגנים הקורנפלקס (תירס)נחשבים נחותים יותר.עדיף 'ציריוס' שיש בתוכו דגנים מלאים וחשובים יותר ומכילים גם פחות סוכר.
    את הילדים שלי הצלחתי לפתות לאכול בבוקר כשלימדתי אותם פטנט שעבר מאימי: להכניס את הקורנפלקס/גרנולה בקפה:גם מרטיב ומרכך את התוספת וגם ממתיק אותה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום.
      מבדיקה שעשיתי אני חייבת לציין שקורנפלקס הוא לחלוטין אינו מוצר נחות. התירס ממנו מיוצר הקורנפלקס הוא דגן החשוב לתזונה שלנו, בצ'יריוס יש פי 3 יותר סוכר מאשר בקורנפלקס רגיל – במנה של 30 גרם קורנפלקס יש חצי כפית סוכר ובאותה מנה של צ'יריוס יש 1.5 כפיות סוכר. בצ'יריוס בגלל הדגנים המלאים יש יותר סיבים תזונתיים.

      דיאטנית

      מחק
    2. בקיצור הסוד הוא לשלב..

      מחק
  2. היי, קודם כל תודה רבה על המילים החמות. לגביי הקורנפלקס-הילדים שלי אוכלים צ'יריוס ואת אלו שמחיטה מלאה.
    לגביי התטריק שלך הוא טוב עם ילדים גדולים, שלי פיצפונית בת 4 אני לא אתן לה קפה.
    אשמח לשמוע אבל על טיפים נוספים שיוכלו לעזור:-)
    יעל

    השבמחק
  3. כתבתי תגובה ארוכה אך היא כנראה נמחקה בלי כוונה. אקצר ואומר שחלב אינו בריא לצריכה לילדים, גם לא למבוגרים. ישנם תחליפים בריאים ומזינים יותר שאינם גורמים לבעיות עיכול או בריאות.

    השבמחק
  4. אני לא יודעת מה להגיד לגביי תחליפי החלב השונים. הילדים שלי ואני לא רגישים לחלב פרה ואוהבים מאד. אני באופן אישי ניסיתי לעבור לחלב סויה, אחרי חודש וחצי נהייתי משוגעת לגמרי עם מצבי רוח וברגע שחזרתי לחלב פרה הכל עבר (טוענים שיש בזה הורמונים).

    לגביי כן בריא או לא- הדעות לא חד משמעיות. ואני די מאמינה שהמחקרים ממומנים משני צידי המתרס-אלו שרוצים למכור תחליפי חלב ואלו שרוצים להמשיך ולמכור חלב פרה.

    השבמחק